چرک نویسهای جادویی

اگر جلوی اشتباهات خود را نگیرید، آنها جلوی شما را خواهند گرفت

چرک نویسهای جادویی

اگر جلوی اشتباهات خود را نگیرید، آنها جلوی شما را خواهند گرفت

ایرانی باشیم

سامبولی علیک !
خوبین !
می دونم که اینجا بی مزه شده ، همش شده بیابون وکار ، راستش فعلا زندگیم اینجوری شده ، هر چی می دووم اصلا نمی رسم بهش ، به زمان رو می گم ! خلاصه که یکذره اوضاع قاراش می شه !
راستی روز عشقتون مبارک ، حالا چه خارجیش چه ایرانیش !
دیدین ما ایرانیا تا یکی یه کار دیگه می کنه ،یکدفعه یادمون می یوفته که آیییییی ما هم قبلا تو 600 - 700 سال قبل از میلاد ، عهد دایناسور ها اینار و داشتیم ها ! ما قبلنها خیلی باحال و بهتر بودیم ! حالا یکی نیست بگه که بابا کدوم کار ما ، کدوم لباسمون ، کدوم رفتارمون ، شکل اونهایی که 600-700 سال پیش تو این کشور زندگی می کردن که حالا این یکیش باشه ! حتی اون آدمها هم اگه از اون زمان بیان اینجا ، چیزی از این کشوری که الان بهش می گیم ایران ، نمی شناسن !
حالا از این دوستان بسیار بسیار ایرانیمون ، نیاد اینجا رو بخونه بگه تو غرب زده ای ، تو گذشتت رو بلد نیستی ،چه می دونم ضد میهن پرستیا ! من خیلی به گذشتم و به کشورم افتخار می کنم ، خیلی موافقم به جای Hello بگم بدرود یا به جای Thanks بگم سپاسگذارم ، اما نمی فهمم چه مشکلی داره اگه منم مثل همه دنیا باشم ؟ چه اشکالی داره که اگه تو همه دنیا یه روزی وجود داره به اسم روز عشق ، حالا هر فلسفه ای داره خارج از اینکه طرف کشیش بوده و چه می دونم خارجی بوده ! خلاصه من هم و آدمهای کشور من هم ، مثل همه جای دیگه ، اونروز رو جشن بگیرم ! بابا دنیا می خواد خیر سرش بشه دهکده جهانی و ایرانی بودن من با جشن گرفتن روز Valentine زیر سوال نمی ره ! فقط ثابت می کنه که مردم کشور من ، جوونهای که هنوز آزادی خیلی چیزها رو ندارن ، خیلی سریع جشن گرفتن به خاطر عشق تو شون اپیدمی می شه ، حالا به قول دوستی حتی به سرعتی در عرض 6-7 سال ، که فکر کنم بیشتر از این حرفهاست ، چون اولین باری که من اسم روز Valentine رو شنیدم ، سوم راهنمایی بودم و با توجه به سن ما ،خودش یه عمره !
حالا ، اینهاش هیچی ، بابا شما که دارین پیشنهاد می دین ، یذره اسمشم امروزی تر کنین ،اسمش آخه سخته چیه این "سپندار مذگان " این همه هم که نامه می دین ، توش بنویسین این کلمه یعنی چی ، آخه اونجوری که من فهمیدم این نام در واقع "اسفندار مذگان" بوده و چون با نام ماه یکی شده جشن می گیرن که خوب قاعدتا باید تو ماه اسفند باشه ، نه بهمن !
در ضمن آقایون محترمی که به دلایلی یادشون رفته و وقت نکردن که باسیه Valentine کادو بخرن ، که فکر کنم تا حالا کتک رو نوش جان کرده باشن ، این ایده ایرانی بودن بسیار به دردشون می خوره ، سریع قیافه حق به جانب می گیرن که نه روز Valentine ، یکشنبه است ! ما ایرانیش رو جشن می گیریم !
حالا فکاهیش اینه که طرف می ره تو روز "سپندار مذگان"ی ایرانی یه قلب گنده میخره که روش نوشته "I Love U"

خب ما بریم ، خوش بگذره !

پ. ن : می گم ما که سر هیچی به توافق نمی رسیم و همیشه روایتهای زیادی داریم ، می خواین یک دهه تعریف کنیم به نام دهه ولنتاین - سپندار ، کل هفته مردم کادو بدن و برن بیرون و مهمتر که شکلات بخورن !
نظرات 3 + ارسال نظر
نقره ای شنبه 28 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 01:59

آره ... خیلی هم وقت آزاد دارن .... هی هم شکولات می خورن .... می رن جاده!!!!

ehsan دوشنبه 30 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 00:37

salam ghazal, chetori!?
ba ye badbakhtiii webloget o peyda kardam ke kheyly bahal booD!:) be har hal in post e valentinet kheyly bahash movafegham! va manam ke khodam be gholi zoob shodeye vatanam ba in kar mihanparastA aslan hal nakardam!:
khosh bashi, saay mikonam bishatr behet sar bezanam:)

غزل دوشنبه 30 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 09:45

سلام دکتر!
خوشحال شدم که اومدی اینجا ، البته بسیار خوشحال می شم که بازم بیای ;)
خوش بگذره بهت !

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد