چرک نویسهای جادویی

اگر جلوی اشتباهات خود را نگیرید، آنها جلوی شما را خواهند گرفت

چرک نویسهای جادویی

اگر جلوی اشتباهات خود را نگیرید، آنها جلوی شما را خواهند گرفت

یک پست شکم پراستانه با خودم

من عاشق قهوه فرانسم! اینو وقتی به قهوه و شیر و شکر روی میز کافی شاپ دم در خونمون نگاه می کنم، به ذهنم می رسه.  

بهترین نوع سرو کردن قهوه فرانسه وقتیه که شیرش رو جدا می یارن، لذت خوردنش رو طولانی تر می کنه. چون می تونی قهوه رو تا نصفه بخوری و دوباره بقیه شیر رو توش خالی کنی. انگارکه دوتا قهوه خوردی و این برای منی که به هر حال خصلتهای اصفهانیم ته وجودم وول می خوره، لذت بخشه.   

اصلا تو کتم نمی ره که قهوه خالی بخورم، چون قهوه خالی زود تموم می شه علاوه بر اون اگه توش کل شکرپاشم خالی کنی، بازم تلخه. سر این قضیه یکی از اون کافی شاپ بازهای حرفه ای رو ناراحت کردم، چون اول فکر کرد که من هم سنت حسنه Only قهوه اونم از نوع تلخش رو رعایت کردم، اما وقتی قهوه چی قهوه هامون رو آورد و کنارش برای من یه کیک هم گذوشت بیچاره انقدر ناراحت شد که طاقت نیاورد و گفت ناامیدم کردی غزل!  

اما همیشه پیدا کردن کیک مناسب با قهوه فرانسه کار آسونی نیست. این موضوع در مورد قهوه های دیگه انقدر مشکل ساز نیست. مثلا اسپرسو کاملا خاکیه و تقریبا با هر نوع کیکی کنار میاد حتی با پای سیب که خب کاملا تکلیفش رو معلوم نکرده که کیکه یا شیرینه! کاپوچینو هم انقدر تلخ مزاجه که کارش از کیک و اینها گذشته و همیشه خود قهوه چی باهاش یه دونه از این شکلات گنده ها میاره. موکا و کلیه مشتقاتشم موجوداتی ما بین هات چاکلت و شیر کاکائو ان که خب خیلی داخل قهوه به حساب نمی یان که بشه گفت با چی بیشتر کنار میان. قهوه ترک رو هم که کمتر می شه تو کافی شاپ سفارش داد، بیشتر حس خونه و فال قهوه و شیرینی های ریز مهمونی هارو داره که می شه با یه فنجون قهوه یه چهار پنجتایش رو انداخت بالا. اما حکایت قهوه فرانسه یه چیز دیگه است.  

نمی تونی بزاریش کنار این کیک های خامه ای ، حتی بهترین نوعش که کیک شکلاتی بی بی باشه هم، زیادی چیپن در حدی که دیگه خیلی بخوای بهش حال بدی با چای احمد بخوریش. کیک های اسفنجی ساده هم ، دیگه زیادی سادن. درست مثل قرار دادن یک موجود سلطنتی کنار یک موجود سطح3 جامعه است، هردو تحت فشارو عذابن و می خوان اونجا نباشن. در اینجور مواقع بهتره که سختی قهوه تنها خوردن رو به جون خرید و منزلت قهوه فرانسه رو حفظ کرد.

اما بهترین گزینه کیک های شکلاتی اسفنجین، از اینا که اصطلاحا بهشون می گن براوونی . رنگ قهوه ای تیره که ته مزه ای از تلخی داره و روی هر تیکه اش یک لایه شکلات مشکی کشیدن. وقتی این ترکیب رو می زاری تو یه بشقاب سفید و یه دونه از این چنگالهای استیل که شکل دستهای موجودات عجیب الخلقه فیلم ارباب حلقه ها، فقط دوتا چنگک داره ، می زاری کنارش. می شه تکه ای از یک منوی سلطنتی که یه استکان سفالی تیره قهوه با جای شیر کوچیک سفید و شکرپاش شیشه ای کاملش می کنه.  

این ترکیب رو که می زارن جلوی روت، می تونی با سرخوشی گوشه کافی شاب بشینی و از مزه مزه کردن قهوه همراه با تکه های از کیک لذت ببری در حالیکه داری توی دفتر صورتی مطلب می نویسی و گه گاهی که کافه چی از اون دوروبرا رد می شه، باهاش خوش و بش بکنی. مثلا از کیک خونگیش تعریف کنی و اونم کلی از اصل و نسب کیکه حرف بزنه .  

یا در حالیکه داری تیکه های از نوشته هات رو می خونی با یه لبخند می زاری زوج های جغل و غیر جغل میزهای کناری بهت زیرچشمی نگاه کنن و تو از اینکه اینجا فقط خودت و من و این ترکیب دلپذیر دوست داشتنی هست لذت مضاعفی ببری!  

نظرات 6 + ارسال نظر
سرور شنبه 28 دی‌ماه سال 1387 ساعت 23:28 http://ssoorroor.blogsky.com

واقعا این آخر شبی از نوشتت لذت بردم...چون من هم مثل خودت عاشق انواع و اقسام قهوه هام...بخصوص قهوه ترک که خودم درست می کنم و قهوه اش و از ریو می گیرم...چه بویی!

بهادر یکشنبه 29 دی‌ماه سال 1387 ساعت 12:57

به به
کی بریم کافی شاپ؟؟؟؟
با دوست مشترک یا بدون ایشون

خورشید چهارشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 17:37 http://bidarigh.blogfa.com

غزل جون، حالا که انقدر قهوه فرانسه دوست داری میتونی یه ترکیب دیگه اش رو تو رستورانی که ما داریم می زنیم (ماژان) امتحان کنی. نمی گم با چی که غافلگیر شی! اما هرچی هست، فرانسوی یه و به شیکی خود قهوه فرانسه!
جاشم نزدیکه، یه ذره بالاتر از میدون دربند.

فیروزه جمعه 4 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 16:50

راستش غزل،من دیگه تمایلی به قهوه فرانسه ندارم.اسپرسو رو که از همون اولش هم خیلی حال نمی کردم.فعلا همون قهوه ترک را هستم.بدون هیچ حاشیه ای!

گلناز چهارشنبه 9 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 11:56

سلام غزل
واییی این نوشتت منو کشت!!!
دلم لک زده یه روز عصر ‌،سر فرصت،بدون هیچ دغدغه ای توی کافی شاپ با یه پنجره(مثل کلاسیک خودمون ) بشینی یه قهوه (البته تو نذار من قهوه بخورم) یا یه دسر خوشمزه بخوری و حسابییییییی حرف بزنی!!
واای انگار 10 سال گذشته از آخرین باری که این جوری بهم خوش گذشته باشه!!
یه فکری بکن دیگه!!!
دیگه عصرها هوا دیر تاریک می شه،الان وقت کافی شاپ رفتنه :)

شاذه پنج‌شنبه 10 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 17:40

آخ منم قهوه می خواممممممممم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد