چرک نویسهای جادویی

اگر جلوی اشتباهات خود را نگیرید، آنها جلوی شما را خواهند گرفت

چرک نویسهای جادویی

اگر جلوی اشتباهات خود را نگیرید، آنها جلوی شما را خواهند گرفت

به مناسبت تولد یه کامی ناناز!

دفعه اولی که اسم اینترنت رو شنیدم سال ۷۹ بود ، دانشجوی سال اول کامپیوتر بودم. می گفتن که با این شبکه جهانی هر کی بخواد به اونور دنیا وصل می شه. چند وقت بعدش برای اولین بار پیش دائیم بودم که از طریق مودم وصل شد به اینترنت، یادمه که وقتی داشت Connect می شد، هیجان عجیبی داشتم . منتظر بودم  از اونور دنیا سر در بیارم و مثلا برم پاریس !

ترم ۳ بود که درس شبکه داشتیم ، یکی از انواع اتصال به شبکه جهانی که می خوندیمADSL بود.  من اونموقع یکی از خوره های نت بودم ! کل تحقیق پایان ترمم روی ADSL انجام دادم و شیفته این تکنولوژی شدم. سرعتش زیاد بود و دیگه خط تلفن رو برای اتصال به نت اشغال نمی کرد! یادمه با اشتیاق از این پدیده با همه حرف می زدم، اینکه تو ژاپن همه خونه ها اینترنت ADSL دارن و آخرسر هم آه می کشیدم و می گفتم هه کاشکی ایرانم یه روز اونجوری بشه !

ترم آخر دانشگاه بودم ، کل هاردم ۱۰ گیگ بود و می خواستم پروژه دات نت کار کنم ، با کلی ذوق و شوق رفتم یه هارد ۴۰ گیگی خریدم. یکی از دوستام به عنوان یه اتفاق عجیب تعریف می کرد که دختر دائیش که تو آمریکاست می گه اینجا یه خودکارهایی هست که تهش یک گیگ حافظه داره! اوایل سال ۸۱ بود!

دائیم CD هایی می یورد که هر دو طرفش یک فیلم جا می شد ، هر دفعه یک ورش می زاشتی ! تازه صحبت از یه چیزی به اسم DVD بود که ۴ گیگ رو خودش جا می ده ، ما هروقت که می شنیدم شگفت زده می شدیم! تازه فلش اومده بود تو بازار ، یدونه داشتم که ۱۲۶ مگا بایت فضا می گرفت و MP3Player هم بود! کلی باش ذوق می کردم! اوایل سال ۸۲ بود !

یادم نیست  اولین بار کی دقیقا پورت USB دیدم،می گفتن سرعت انتقالی چند برابر کابلهای COM داره !اما دقیق یادمه زمانی که فلش یک گیگ اومد تو بازار، هر چند مدت یکبار می رفتم از پشت مغازه ها نگاه می کردم !اون موقع ها، یعنی ۳ سال پیش قیمتش حدود ۱۰۰ یا ۱۵۰ هزار تومن بود !‌

حالا دقیقا ۷ سال از اولین دفعه ای که فهمیدم کامپیوتر چیه ، یه کامپیوتر دارم که ۱۶۰ گیگ هارد داره.(عددی که حتی ۴ سال پیش هم به ذهنم خطور نمی کرد.) کل قطر این هارد یک سوم قطر هارد ۸۰ گیگی که قبلا داشتم ! تو خونه خودم دارم از اینترنت ADSL استفاده می کنم ! روی دستگاهم DVDWriter دارم که حداقل باهاش می شه ۴ گیگ رو ریخت روی یک CD ! چیزی که ۵ سال پیش تصورش هم محال بود !‌ روی کامپیوترم ۴تا پورت USB هست با یه سری سوراخ دیگه که دقیقا نمی دونم به چه درد می خوره ! با کیبوردم همه کار می شه کرد و هر وقت اشتباهی دستم روی دگمه های اضافی موسم می خوره ، صحفه ها عقب جلو می شن !‌

وقتی درست فکر می کنی می بینی ۳ یا ۴ یا ۵ سال تو حالت معمولی عددهای کمی برای اینهمه  تغییر تو تکنولوژی هستن. درواقع سرعت پیشرفت این تکنولوژی خیلی زیادتره و میشه گفت روی دقیقه می گزره! اما من هنوز نمی دونم RAM dd2 یعنی چی، دیگه نمی رسم بخونم که هارد پرسرعت از چه تکنولوژی استفاده می کنه . چونکه خیلی سریع تر از یادگیری من تکنولوژی داره پیشرفت می کنه و هی عجیب غریب تر می شه ! من فقط می تونم همچنان شگفت زده بشم !

خب اگه گلناز اینور پیداش بشه ، می گه داری پز می دی ؟! ;) کامپیوتر جدید متولد شد ، از بودنش خیلی خوشحالم اما وقتی هاردشو دیدم که چه ضخامت کمی داره، دیگه واقعا تعجب کردم و بعدش یادم اومد که الان سالهاست که هی دارم تعجب می کنم! نمی دونم اما شاید وقتی  دوست کد نویسمون،بعد از دیدن پروژه Surface مایکروسافت، گفت : ما واقعا اینجا داریم کار گِل می کنیم " حق داشت!  

همش یاد اون شعر سعدی افتادم که آخرش می گفت : حافظا حافظا ... من هنوز اندر خم یک کوچه ام !

همین ،خوش بگذره !

نظرات 8 + ارسال نظر
سهیل جمعه 1 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 01:27 http://loveyou.blogsky.com

سلام خوبی ؟ عالی بود . مثل همیشه عالی و پر معنی بود . راستی منم به روزم یه متن درباره مشکلات شهرهای بزرگ نوشتم . وقت کردی بیا و نظرت رو بگو . مرسی . موفق باشی

شاذه جمعه 1 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 02:06

بچه بگیر بخواب!!!
کامی رو بذار فردا نوازش کن. جمعه اس بیکاری.
تکنولوژی!!! گاهی فک می کنم بچه هام که بزرگ بشن چه جوریه؟ مثلاً پسرم یه موبایل داره که باهاش با دنیا در ارتباطه. هر لحظه با اقصانقاط عالم فیلم و عکس و دیتا رد و بدل می کنه...چه می دونم. قابل تصور نیست.

دوست جمعه 1 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 13:33

سلام غزل خانوم
یه توصیه : هر وقت حوصلت سر رفت و خواستی شگفت زده بشی یه سر برو مجتمع پایتخت :)
آره تکنولوژی اگه اینقدر پیشرفت نمیکرد و من تو ازش عقب نمیموندیم که دیگه تکنولوژی نبود :)
موفق باشی

[ بدون نام ] جمعه 1 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 18:24

به گلناز خانوم چیکار داری؟!؟!؟!؟!؟!؟!

RZ جمعه 1 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 22:32

Jalebe emrooz tavallode kaamyare. baad man hamin joori ettefaghi oomadam inja bebinam chi neveshti jadidan didam oh oh che tahvili gerefte kamio (kamyare khodemoono) baad ke khoondam didam na baba tashabohe esmi boode:D:D:D

فیروزه شنبه 2 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 00:27

تولد کامی نانازت خیلی مبارک!!

مهران یکشنبه 3 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 15:32 http://hashiyee.blogfa.com

راستش وبلاگت رو همین جوری پیدا کردم و مطالبت رو خوندم . البته قصد نظر دادن نداشتم . اما اون پست ۳۰ خرداد وادارم کرد که اظهار نظر بکنم شاید که به دردت بخوره

در مورد اون پست مورچه به انگلیسی چی میشه

و کلاْ در مورد محیط هایی که اینطور محل تردد حشرات هستندنمیشه به حشره کش های معمولی اعتماد کرد . من پیشنهادم استفاده از یک حشره کش قوی و یک سمپاچی اساسیه
سمی مثل دسیس یا دیازینون اگر با فرجه ۵ روزه استفاده بشه آنچنان دخل این موجودات رو میاره که تا چند سالی خیالتون راحت باشه . فقط بعد از سم ژاچی چند روز باید درای خونه رو ببندید و برید مسافرت

somebody چهارشنبه 6 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 09:44

می دونی یه روز می رسه هاردت از هزار گیگ رد می کنه و به جای ای دی اس ال یه دیش بالا سرمونه و مگا مگا در ثانیه وارد به کامپیوترهامون می شه ٬‌و فلش هایی که اندازه هارد های امروزی جا دارن ... -ولی شرطش اینه مثل بقیه پیشرفتهایی که امروز تو ایران پسرفت شدن این هم شرایطش برعکس نشه٬نه؟-

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد